Warning: Table './kaposmodell/cache_page' is marked as crashed and should be repaired query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM cache_page WHERE cid = 'http://plazy.hu/nyaralas2008' in /home/kaposmodell/web/plazyhu/includes/database.mysqli.inc on line 134

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kaposmodell/web/plazyhu/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/kaposmodell/web/plazyhu/includes/bootstrap.inc on line 736

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kaposmodell/web/plazyhu/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/kaposmodell/web/plazyhu/includes/bootstrap.inc on line 737

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kaposmodell/web/plazyhu/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/kaposmodell/web/plazyhu/includes/bootstrap.inc on line 738

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kaposmodell/web/plazyhu/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/kaposmodell/web/plazyhu/includes/bootstrap.inc on line 739
Tunézia - Nyaralás 2008 | Ancsy és Plazy honlapja

Tunézia - Nyaralás 2008

warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kaposmodell/web/plazyhu/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/kaposmodell/web/plazyhu/includes/common.inc on line 153.
in
Általában a nyaralásunkat magunk szervezzük, és csak 2-3 napokat töltünk egy helyen, majd vándorlunk tovább. De idén úgy gondoltuk hogy befizetünk egy irodához és - előszezonban - elmegyünk valahova ahol tudunk lábat lógatni is és -ránk jellemzően- aktívan is tudunk pihenni.
Így került képbe a StartUtazás szervezésében és a BestReisen egyik all-inclusive ajánlata. Kissé féltünk, hogy az ápr. 22-29 még egy kicsit korán van és hűvös lesz a levegő és a víz. Hát a víz hűvös volt ~18 fok de a levegő így is nagyon meleg volt.

A repülés rendben volt, Nouvelair, 2.5 óra, kaja volt. Én most repültem először ilyen nagy géppel, de kisebb géppel és helikopterrel volt szerencsém többször is. Az élmény leírhatatlan, de ezt gondolom nem kell taglalnom.

Monastirban egy kis (mármint Ferihegyhez mérten kicsi) reptéren szálltunk le. Már ott kiderült nem fogunk fázni :-). Innen buszokkal vittek minket a hotelekbe. Mi az El Mouradi szállodalánc SKANES nevű shoteljében voltuk.
Már megérkezésünkkor adtunk borravalót a recepciósnak a jobb szállás reményében. Később kiderült nem volt kidobott pénz az a 10 euró. Ilyen magas borravalót eztán nem adtuk soha. Általában 1-2 TUD -ot (azaz tunézia dínár) adtunk. Az árfolyam úgy nézett ki mikor ott jártunk hogy 100 euro=180 TUD.

A szálloda szép volt, a szoba is klassz. Mikor a nap lement, kissé hideg volt így kértünk rendes takarókat a takarózásra előkészített lepedők helyett. Az éjjeleket leszámítva nekem nagyon melegem volt.

Szóval mi kb. délután 5 re értünk oda. Kipakoltunk, majd szétnéztünk, vacsoráztunk stb. Nekem a svédasztalos étkezés kissé furcsa. Hogy veszek egy tányért merítek bele levest majd oda-egyensúlyozok az asztalhoz ahol befalom. Ugyan így a többi fogással is. Volt jónéhány fogás lehetett miből választani, csak oda kellett menni érte és óvatosan visszaérni vele az asztalhoz.
Egyébként az ételek kevésbé ízletesek (valszeg nem használnak annyi ízfokozót mint mint :-) ). A disznón kívül szinte minden volt. Azt ugyanis ők nem eszik.

Az első napon (szerdán) volt egy "eligazítás-féle" ahol be is lehetett fizetni az ottani túrákra. Mi két túrát néztünk ki. Egy egynapos utazás Tuniszba. A másik a kétnapos kihagyhatatlan Szahara-túra.

A második és harmadik napokon (csütörtök-pénteken) a nap elejét a hotelben töltöttük fürdéssel, olvasással, napozással és ebéd után bementünk egyik nap az egyik nagy városba (Monastir) másnap a másik nagy városba (Sousse). Az első utazás az taxival történt ami ha jól emléxem 15 dínár volt kettőnknek, ami pont a 10szerese a busz árának. A buszon hátul kell felszállni és fizetni, és ugyan olyan mint a magyar tömegközlekedés csuklósbuszai, de a taxi az sokkal informatívabb. Itt a vezető -egy hosszabb de szebb- utat választott, és közben elég sok mindent elmondott a városról és a környékről. Az angol kiejtésük hasonlóan borzasztó az enyémhez, de meg lehet érteni őket.

A városok egyformák. Mindenhol van egy fallal körülvett óváros amit ők "medina"-nak neveznek. Itt van bazár is, ahol az eladők tényleg kibírhatatlanok, erőszakosak és minden nyelven beszélnek. Ezen kívül mindenhol van egy vagy több "ribat" ami egy vár-féle nagy falakkal és egy nagy toronnyal. Ezen kívül mindenhol volt még (ami az ország többi részére is jellemző) macskák, szemét és építési törmelék.

Az első, Tuniszi túrára a 3. napon került sor. Kora reggel indultunk, kb. 2 órát buszoztunk a fővárosig. Ott megnéztük a festői kék-fehér épületeket a SIDI BOU SAID városrészben. Szép fehér házak és kék ajtók ablakok. Ezt követően az ottani Nemzeti múzeumba jártunk mindenféle mozaikokat nézegetni meg szobrokat, és végül a bazár. Hát itt a legnagyobb a bazár és itt a legkevésbé rámenősek az árusok.
Érdemes megnézni.

A második túra a kétnapos Szahara túra volt. Ezt tényleg nem lehet kihagyni. Kora indulás után sok sok buszozás, El Jan-ban amfiteárum nézés, sok buszozás, Matmata barlanglakás nézés, ebéd , sok buszozás, tevegelés beöltözve, sok buszozás, sóstónézés, vacsora, alvás. Másnap szintén feszített program: terepjáró-túra az atlaszba, majd be a sivatagba, homokdűnén fel és le, StarWars egyik forgatási helyszín, dzsipekkel ki egy városba majd ot lovaskocsin datolyaliget nézése, sok buszozás, Kairouan város, szőnyekgészítés, sok buszozás, érkezés haza. A képek többet mondanak mindennél. A szaharatúra útvonala (gps-el rögzítettem, de a gmap kissé el van csúszva) Érdemes ránagyítani a pontokra!:

Az utolsó előtti napon pihentünk és -ahogy terveztük- lábat lógattunk, olvastunk, napoztunk, és ejtőernyőztünk. Na nem fentről lefele hanem lentről felfelé. Egy motorcsónak húzott minket fel :-)

Az utolsó napon csak délelőtt fürödtünk majd busszal ki a reptérre és irány haza. Ott csak az utolsó nap volt egy kissé felhős, de így is meleg volt kb. 25 fok. Persze itthon volt vagy 15 fok és esett. Csak hogy jobban lássuk hogy ott mennyivel jobb idő volt.

Hát ennyi. Még sok sok élményt tudnék írni, de az nagyon sok lenne. Mert "ha én egyszer kinyitom a számat..." Még igyexem maps.google.com -os koordinátákat berakni a második túra pontjaival.

A nyaraláson készült képeink egy részét itt megnézheted

üdv

Szia! Mi január 1-én készülünk tunéziába,Köszönet a feltett infoért,és képekért.
Üdv Kakukk.
Email:Kakukk11@freemail.hu

Részünkről a megtiszteltetés

Részünkről a megtiszteltetés hogy elolvastátok!
Jó utat és kellemes kikapcsolódást!